Project Dashboard

In Hartje Wonen maken we gebruik van 4 soorten Dashboards. Hieronder leggen we het verschil tussen deze vier uit.

Project dashboard

Realtime projectinformatie

Klik je op een project, dan kom je in het dashboard van het desbetreffende project. Hier zie je alle realtime informatie van dat project.

Op de eerste rij is te zien uit hoeveel woningen dit project en deze fase bestaat, met daarnaast naar rechts de onderverdeling in status. Daaronder zie je uit welke soort woningen deze fase bestaat. Het aantal en de gemiddelde m2 met prijs per m2. Onder deze informatie staan twee blokken met 'waarborgsom' en 'Contracten'. De kolom 'Waarborgsom geeft aan hoeveel er reeds ontvangen en nog te ontvangen is.

Daaronder is te zien hoeveel inschrijvers er op het project zijn ingeschreven. Links daarvan zijn drie blokken te zien met de tekst 'Interesse', 'Pre-Sale' en 'Verkoop'. Dit zijn de voortgangsfases van het project. De roze balk geeft aan in welke voortgangsfase dit project op dit moment is. In het voorbeeld hiernaast zijn we dus in de 'Verkoop-fase'. Het getal dat in dit vak staat zijn het aantal geïnteresseerden die een voorkeur hebben doorgegeven in deze voortgangsfase.

Aanmeldingen

Als je iets verder naar beneden scrollt zie je alle informatie over de aanmelders staan. Zo zie je aan de linkerkant een grafiek waar je precies het verloop ziet van het aantal aanmelders per dag / maand enz.

Rechts daarvan zie je een overzicht van de laatste aanmelders. Handig als je snel wilt zien of er recent nog aanmelders zijn geweest. Ook zie je in een kaartoverzicht waar al je aanmelders vandaan komen. Uiteraard kun je op deze kaart inzoomen. Ook is de kaart te vergroten.

Aan de rechterkant zie je vier cirkels. De klantinzichten! Deze cirkels geven de realtime informatie over allerlei zaken. Zo is bijvoorbeeld te zien of je aanmelders je project zouden aanbevelen. Dit kunnen zij doen in hun eigen klantomgeving. Daar staat standaard een vraag in of men het project zou aanbevelen. Maar als men het account verwijdert, dan wordt er een vraag gesteld waarom ze geen interesse meer hebben. De redenen verschijnen hier in dit overzicht. Je kunt ook als ADMIN ook de reden opgeven in de klantenkaart.

Project dashboard

Populaire bouwnummers

Als je verder naar beneden scrolt zie je het onderdeel 'populaire bouwnummers'. Dit overzicht geeft realtime aan per bouwnummer hoeveel mensen dat bouwnummer hebben gekozen als favoriet. Let op: geïnteresseerden kunnen 5 (of 10) voorkeuren doorgeven. Het getal dat je ziet geeft het totaal van alle voorkeuren totaal.

In dit voorbeeld zie je bijvoorbeeld dat het bouwnummer helemaal links 13 geïnteresseerden heeft. Dat zijn alle voorkeuren (1e t/m 5e). Wil je alleen de 1e voorkeuren zien? Klik dan rechtsboven in het filter op 'alle voorkeuren' en selecteer '1e voorkeur'. Het is ook mogelijk om de voorkeuren te zien per verkoopfase. Je klikt dan op 'alle verkoopfases' en selecteert vervolgens de fase die je wilt zien.

Project dashboard

Makelaarsoverzicht

Als je nog verder naar beneden scrolt, zie je twee tabbladen naast elkaar. Het makelaarsoverzicht en Vraag/antwoord. In het makelaarsoverzicht kan de verkopende partij de status melden van elk bouwnummer. De eerste drie kolommen (bouwnummer, status en naam klant) worden automatisch door het systeem gegenereerd. Bij notities kan men de status melden. Vergeet niet op 'opslaan' te klikken als je iets hebt gewijzigd!

Werk je met meerdere makelaars op een project? Dan kun je hier de makelaar selecteren die dit bouwnummer in behandeling heeft.

Wil je alleen de statussen zien van bijvoorbeeld de woningen die onder optie staan? Selecteer dan rechtsboven welke status je wilt zien en de lijst wordt herladen met alleen de bouwnummers die die status hebben.

Meerdere makelaars aanmaken

Project dashboard

Vraag / Antwoord

In het tabblad naast het makelaarsoverzicht zie je Vraag / Antwoord. In dit tabblad kan iedereen die admin-toegang heeft tot dit project een vraag stellen aan een ander. Stel dat je als makelaar met een klant aan tafel zit en die klant heeft een vraag die je niet weet. Dan kan de makelaar een vraag toevoegen door op de groen button te klikken. Hier kan de makelaar een andere gebruiker selecteren (bijvoorbeeld de projectleider), een onderwerp voor de vaag instellen en de vraag te omschrijven.

Diegene aan wie de vraag gesteld wordt krijgt een mail. Hij/zij kan het antwoord geven in het platform geven. De vraagsteller krijgt een melding dat zijn/haar vraag beantwoord is.

De rest van de gebruikers kunnen de vragen en antwoorden altijd inzien. Wel zo makkelijk om te kijken of je vraag al niet eerder is gesteld.