Een eerste overzicht
Aanmeldingen
Bovenaan zie je een balk met daarin een aantal soorten filters opgenomen. De volgende filters kun je gebruiken:
- Status: de status van de aanmelder. Deze wordt standaard op 'nog niet gecheckt' gezet.
- Tag: aanmelders op geplaatste tags filteren.
- Woninginteresse: selecteer bouwnummers die in de favorietenlijst van de klant voorkomt.
- Interesses: selecteer iedereen die in de Interessefase zijn/haar voorkeur heeft doorgegeven.
- Pre-Sale: selecteer de aanmelders die in de Pre-Sale-fase zijn aangemeld, of ingelogd (voor meer uitleg hierover, zie je volgende blok).
- Verkoop: selecteer de aanmelders die in de Verkoop-fase zijn aangemeld, of ingelogd (voor meer uitleg hierover, zie je volgende blok).
- Bouwnummer status: selecteer hier de aanmelders die middels een status (van het bouwnummer) gekoppeld zijn aan een bouwnummer.
- Reden geen interesse: selecteer hier een reden van geen interesse meer.
- Nieuwsbrief: selecteer de nieuwsbrief om zo te zien wie deze ontvangen heeft.
Handig selecteren van aanmelders
Voortgangsfases
Bij de voortgangsfases (Pre-Sale en Verkoop) kun je kiezen uit de volgende onderdelen (subgroepen):
Bevestigd
Alle ingeschrevenen die in deze fase de woningvoorkeuren hebben doorgegeven EN bevestigd.
Niet bevestigd
Alle ingeschrevenen die woningvoorkeuren hebben doorgegeven of aangepast in deze voortgangsfase, maar de vraag met NEE hebben geantwoord.
Onbeantwoord
Alle ingeschrevenen die in deze voortgangsfase niets hebben gedaan of alleen een voorkeur voor bouwnummer hebben doorgegeven zonder de vraag met ja of nee te beantwoorden.
Alles
Alle geïnteresseerden zoals hierboven omschreven bij elkaar opgeteld.
Heb je je keuze gemaakt? Dan kun je deze personen selecteren door het vakje voor de naam aan te klikken. Op het moment van selecteren, verschijnt onderin het beeld een actiebalk. Hierop kun je kiezen voor een aantal acties.
Alle gegevens van de aanmelder
Klantkaart
Als je op een klantnaam klikt, kom je in de klantkaart. Hier staan alle gegevens van die klant. Zo zie je het mailadres, het adres en eventuele telefoonnummer. Ook zie je hier welke bouwnummers die klant heeft gekozen als zijn/haar favoriete top 5! Je ziet op welke datum de klant dat heeft doorgegeven, je ziet de status van dat bouwnummer en hoeveel mensen er in totaal op dat bouwnummer hebben gestemd. Mocht het bouwnummer niet meer vrij zijn, dan zie je ook aan wie dat bouwnummer is toegewezen en een eventuele reservekandidaat.
Daaronder zie je de bijbehorende gegevens, zoals inkomen en bestanden die de klant heeft geüpload. Tot slot zie je de antwoorden die deze klant heeft gegeven op je gestelde vragen in de vragenlijsten.
Aan de linkerkant kun je een bouwnummer toewijzen aan deze klant en de status van dat bouwnummer bepalen. Vergeet niet op 'Opslaan' te klikken. Let op: de status van het bouwnummer wordt direct op de website aangepast.
De status van de klant kun je hier aanpassen. Wel zo handig als je straks gebruik wilt maken van het filter 'Status' in het overzicht. Zo kun je bijvoorbeeld iedereen met de status 'Voldoet, nog niet toegewezen' selecteren en een nieuwsbrief sturen.
Meer informatie klantkaart
Extra antwoorden vragenlijst
Zoals je ziet, is er in de klantkaart ook een overzicht van 'Extra antwoorden vragenlijst'. Hier zie je de vragen en antwoorden terug van de vragenlijst die je online hebt staan. Je ziet hier precies welke antwoorden deze klant heeft gegeven op je vragen. Heeft de aanmelder deze niet ingevuld en wil je dit samen met de aanmelder doen? Dan kun je de antwoorden aanklikken die de aanmelder aan je doorgeeft.
Vergeet niet op 'Opslaan' te klikken.
Handig! Per vragenlijst de antwoorden bekijken
Vragenlijsten
In dit tabblad zie je alle vragenlijsten die opgemaakt zijn voor dit project. Het is een handig overzicht waarbij je direct de gestelde vraag ziet en het gegeven antwoord van een vragenlijst.
Hier zie je ook meteen een goed voorbeeld van hoe je het ondertekenveld kunt inzetten in een vragenlijst.
In 1 oogopslag zien welke bestanden er uitgewisseld zijn
Bestanden
In het tabblad 'Bestanden' van de klantkaart zie je in 1 oogopslag wat de klant heeft geüpload via de vragenlijst. Maar hier kun je ook een bestand uploaden dat alleen deze klant mag zien in zijn account. Dat doe je bij het onderdeel 'Bestanden voor inschrijver'. Upload hier het bestand en zodra je het opgeslagen is het zichtbaar in het account van de klant.
De klant kan ook iets in zijn account uploaden, zonder dat het in een vragenlijst staat. Indien de klant dat heeft gedaan, zie je het bestand terug bij 'Bestanden van inschrijver'.
Communiceer met je geïnteresseerden!
Mail Track
In het tabblad 'Mail Track' is het mogelijk om te zien welke bevestigingsmails en eventuele nieuwsbrieven deze klant al gekregen heeft. Ook zie je hier of de klant deze geopend heeft. Bovenaan wordt aangegeven of de klant nieuwsbrieven wil ontvangen. Hij/zij kan dit zelf aangeven in zijn/haar klantaccount. Daaronder kun je deze klant een opgemaakte nieuwsbrief sturen. Selecteer de nieuwsbrief die is opgemaakt bij het onderdeel 'Nieuwsbrieven' en klik op 'Versturen'.
Meer over Nieuwsbrieven