Instellingen vastleggen
Stap 1
Om te beginnen is het fijn om alle bekende gegevens alvast in te stellen bij het onderdeel Instellingen / Projectinstellingen.
Hier vul je de gegevens van het project in, zoals het adres. Bij Projectomschrijving en Projectafbeelding vul je de gegevens in indien je een koppeling wilt maken met nieuwbouw.nl. Deze gegevens worden dan doorgeschoten naar die website. Let wel: je moet daar een betaald account voor hebben bij Nieuwbouw.nl. Indien je dat hebt, geef ons dat de API code door die je van hen hebt gekregen. Dan zorgen wij dat de koppeling voor jouw project gemaakt is.
In het tweede tabblad leg je overige gegevens vast van dit project zoals de benaming van de woningen (zijn het appartementen, of kavels of woningen?). Enz.
Website maken
Stap 2
De tweede stap is het maken van je website. Zoals eerder aangegeven gaan we er van uit dat je nog niet veel gegevens hebt en dat je slechts een one-page pagina wilt om mensen te informeren en data op te halen om je doelgroep te leren kennen. Je kunt de gewenste url alvast vastleggen. Geef die url wel even aan ons door zodat wij deze kunnen koppelen aan je project. Je krijgt van ons dan de juiste DNS gegevens.
Vervolgens maak je in onderdeel 'Website' je website aan. Maak gebruik van je creativiteit! Zorg voor een juiste sfeer, de juiste korte tekst en vergeet vooral niet iets van een planning aan te geven. Uit ervaring weten we inmiddels dat als je aangeeft wanneer men een verkoop kan verwachten, men zich eerder zal inschrijven, dan wanneer daar niets over vermeld wordt.
Wil je een website laten maken door een marketing bureau en deze koppelen aan Hartje Wonen zodat je wel van alle functies uit het platform gebruik kan maken? Geef dat aan ons door en wij zorgen dat de juiste koppelcodes bij het marketingbureau terecht komen.
Inschrijfformulier opmaken
Stap 3
Website klaar? Dan kunnen we nu zorgen voor het juiste inschrijfformulier en de juiste verificatiemails vanuit het systeem.
Als je naar onderdeel 'Vragenlijsten' gaat zie je al een vragenlijst genaamd 'Inschrijven' klaar staan. Als je die opent dan zie je al standaard de inschrijfvragen die we vrijwel altijd gebruiken om geïnteresseerden in te laten schrijven. Belangrijk is om deze vragenlijst niet te lang te maken. Mailadres en naam zijn altijd wel verplicht. Heb je toch meer vragen die je wilt stellen? Doe dat dan middels een aparte vragenlijst bijvoorbeeld: 'Mogen we je nog wat vragen?". Uit ervaring weten we dat een heel groot deel van de inschrijvers deze alsnog helemaal invult.
Instellen verificatiemails
Stap 4
Bij onderdeel Aanmelders & Interactie / Profielpagina & Verificatie kun je alle verificatiemails helemaal zelf samenstellen. Het werkt erg goed als je die mails uitbreid met bijvoorbeeld je planning van het project. Wanneer kan men wat verwachten? Maar vergeet ook niet aan te geven dat er nog een extra vragenlijst klaar staat met de vraag of men deze wil invullen.
De verificatiemails kun je altijd aanpassen wanneer jij dat wilt. Stel dat je over een paar maanden wel wilt starten met de interessefase, dan kun je de verificatiemail helemaal aanpassen en daarin vermelden dat je bijna gaat beginnen met deze fase bijvoorbeeld. Zou hou je je communicatie altijd actueel!
Meer informatie hierover hoe je dat kunt doen? Klik op de button.
Meerdere koppelingen maken
Stap 5
Als je alles verder klaar hebt, dan wil je waarschijnlijk wel je Facebook pagina of Instagram pagina op je website tonen. Bij het onderdeel Instellingen Website zie je een tabblad met Instellingen website staan. Geef hier de linkjes op van je Social Media pagina's en er zal vanzelf een icoontje op de website onderaan verschijnen.
Campagne
Stap 6
Als alles live staat dan wil je natuurlijk snel je bak met geïnteresseerden vol hebben. Dus campagne voeren! Wat wij vaak adviseren is een Google Adwords campagne, een Social Media campagne en een verkoopbord op de locatie. Stel je daarbij ook nog in je campagne de juiste UTM-codes in? Dan zie je bij Dynamische tools/Campagnes (UTM) precies hoeveel leads er via welke campagne binnen komen. Laat je marketingbureau je adviseren omtrent het gebruik van UTM.
We krijgen overigens vaak de vraag dat na het live zetten van een site (vaak na 2 dagen) dat deze nog niet in Google zichtbaar is. Dat kan kloppen. Google moet eerst de site indexeren. Pas nadat Google dit heeft gedaan zal je site steeds hoger in de zoekresultaten verschijnen. Daarbij kijkt Google ook graag naar andere zaken: heb je bijvoorbeeld een betaalde campagne op Google lopen? Dat vindt Google fijn en zal daardoor ook je site steeds hoger plaatsen. Maar dit heeft allemaal tijd nodig. Verwacht niet dat een site binnen 4 weken helemaal bovenaan staat.
Analyse maken van je data
Stap 7
Als je site live is en de eerste aanmeldingen binnenkomen, dan kun je eigenlijk op elk moment een Analyse maken van de reeds ingevulde vragen. Als je gebruik hebt gemaakt van het automatisch plaatsen van 'Tags', dan zie je in je 'Aanmeldingen' al snel met wie je te maken hebt.
Bij onderdeel 'Analyses' kun je op elk moment een Analyse maken van je vragenlijst. Zo heb je een scherp beeld van je toekomstige doelgroep en kun je in een volgende voortgangsfase van je project de website helemaal aanscherpen met deze uitkomsten.
Meekijken?
We snappen dat als je voor het eerst met Hartje Wonen te maken krijgt er veel op je af komt. Wist je dat Henriette en Thijs altijd online met je mee kunnen kijken? Maak er gebruik van! It's part of the deal!
plan een online uitleg in!