Bouwnummers

Bouwnummers live zetten

Bouwnummers opvoeren

Stap 1

Als eerste moeten er uiteraard bouwnummers opgevoerd zijn. Hoe dat gaat kun je in deze handleiding zien in de vorige stap (Bouwnummers toevoegen). Daarnaast dient de klikbare kaart gereed te zijn en staan de bouwnummers in de juiste fase.

In het voorbeeld hiernaast zie je dat we 15 bouwnummers hebben in verschillende fases.

Hoe voeg ik bouwnummers toe?

Handmatig live zetten

Stap 2

Als de bouwnummers zijn opgevoerd gaan we vervolgens naar het onderdeel Fases project. Daar kunnen we in de eerste balk die Huidige Fases heet alle fases kiezen die we hebben voor dit project. In dit voorbeeld zie je dat er drie fases zijn. We geven ook aan dat we deze in het Super Dashboard willen zien.

Daaronder wordt de vraag gesteld of we de fases handmatig aan willen zetten. We leggen eerst uit hoe we alles handmatig live kunnen zetten dus we geven hier 'Ja' aan.

Je ziet daaronder alle instellingen die we nu kunnen bepalen voor fase 1.

Instellen juiste voortgangsfase

Onder fase 1 kunnen we nu alle instellingen klaar zetten.
De naam van de fase staat bovenaan. Deze zou je nog kunnen aanpassen.

Daaronder zie je de volgende voortgangsfases:
- Inschrijffase: hier kun je aangeven of je de woningen wel of niet wilt laten zien en of deze selecteerbaar moeten zijn.

-Interessefase: In deze fase kunnen geïnteresseerden hun voorkeuren doorgeven. Een perfect moment om te peilen hoe de populariteit van de woningen is. Omdat we handmatig de voortgangsfases aanzetten, hoef je hier geen datum in te vullen. Bij het opslaan zal vanzelf de datum van opslaan getoond worden bij Van. Bepaal of je in deze fase wilt dat men woningen kan selecteren of niet. Daarnaast is het mogelijk om iedereen die in deze voortgangsfases in zijn/haar account inlogt, een Tag mee te geven. Daaronder stel je de bevestigingsmails in die men krijgt na het selecteren van de woning.

instellingen Pre-Sale

Als je de Pre-Sale en/of Verkoop wilt live zetten dan klik je op één van deze voortgangsfases. In dit voorbeeld pakken we even de Pre-Salefase.

In de afbeelding hiernaast zie je dat je hier ook kunt kiezen of je het selecteren van Woningen wilt toestaan. Kies hier voor 'Ja'. Daaronder kun je nog eventueel een 'Tag' meegeven aan de personen die in deze voortgangsfases ingelogd zijn geweest.

Anders dan bij de vorige voortgangsfases zie je hier dat je een bevestigingsmail kunt opstellen. Deze mail krijgen de geïnteresseerden na het selecteren van de woningen. Ook kunnen we hier de tekst invullen die getoond wordt bij het bevestigen van de keuzes. In onderstaande blokken zie je precies hoe dit er in de klantkaart uit komt te zien.

Voor de Verkoopfase geldt hetzelfde zoals hierboven omschreven.

Bevestigingsvraag in klantkaart Pre-Sale

Op de afbeelding hiernaast zie je het beeld dat de klant ziet op het moment dat er woningen zijn geselecteerd, maar deze nog niet zijn bevestigd. De in de vorige stap ingevulde tekst zie je hier verschijnen.

Zodra de klant op Ja klikt, zal het blok in de kleur groen veranderen. In dit geval hebben we voor een extra feestelijke noot gezorgd. Er wordt confetti over het beeld getoond. Hoera!

Klant bevestigt deelname niet

Indien de klant wel woningen heeft geselecteerd, maar nog niet heeft bevestigd, dan krijgt deze klant de melding te zien zoals je hiernaast ziet. Hij/zij wordt er op gewezen dat de deelname nog niet is bevestigd en kan dat hier alsnog doen.

Mocht de klant dit niet doen en van de website weggaan, dan kunnen we alsnog deze klant (of meerdere) selecteren. In het onderdeel Aanmeldingen kunnen we immers bij het filter kiezen voor Pre-Sale. Als we op dat filter klikken zien we dat we kunnen kiezen uit drie soorten:
Bevestigd
Alle ingeschrevenen die in deze fase de woningvoorkeuren hebben doorgegeven EN bevestigd.
Niet bevestigd
Alle ingeschrevenen die woningvoorkeuren hebben doorgegeven of aangepast in deze voortgangsfase, maar met NEE hebben bevestigd.
Onbeantwoord
Alle ingeschrevenen die in deze voortgangsfase niets hebben gedaan of alleen een voorkeur voor bouwnummer hebben doorgegeven zonder de vraag met ja of nee te beantwoorden.
Alles
Alle geïnteresseerden zoals hierboven omschreven bij elkaar opgeteld.

Website aanpassen

Stap 4

Als je de juiste voortgangsfase die je live wilt hebben goed hebt ingesteld, dan zijn er een aantal zaken die je nog handmatig moet aanpassen.

Website
Wellicht moet je andere pagina's van de website live zetten die aangeven dat je met een nieuwe voortgangsfase bent gestart. Dus zorg dat de website up-to-date is.

Vragenlijst live zetten

Stap 5

De laatste stap is het live zetten van de vragenlijsten die passen bij de juiste voortgangsfase. In de Interessefase kun je bijvoorbeeld vragen stellen aan de geïnteresseerden om meer over de doelgroep te weten te komen. Als je straks de Pre-Sale start heb je wellicht andere vragen die je dan op dat moment kunt stellen.

Ga naar onderdeel 'Vragenlijsten' en selecteer de vragenlijst die live moet. Open deze vragenlijst en geef een 'ja' aan bij de vraag of deze live moet. Eventuele andere vragenlijsten kun je uitzetten.

TIP: laat de vragenlijst 'Inschrijven' altijd live en pas deze niet gaandeweg aan. Zijn er tijdens de looptijd van je project nieuwe vragen? Maak dan altijd een nieuwe vragenlijst en zet deze live. Je kunt je aanmelders middels een nieuwsbrief altijd vragen of ze de nieuwe vragenlijst willen invullen. Zo voorkom je dat je vragen weghaalt die je wel wilt behouden in je analyse!

Hoe zet ik vragenlijsten automatisch live?

Fase automatisch live zetten?

Wil je dat je volgende voortgangsfase automatisch live gezet wordt? Kijk dan bij dit onderdeel verder in deze handleiding. Hier staat nogmaals deze hele procedure uitgelegd, inclusief het handmatig aanzetten of het automatisch instellen hiervan.

Ga naar onderdeel 'Fases'