Aanmelders & Interactie

Agenda / Planner

Wie komen er allemaal op een Open Huis?

Het kan soms handig zijn om precies te weten wie er op een Open Huis of ander event komt. Of misschien wil je wel regelen dat er voor een bepaald event maar een maximaal aantal mensen zich kunnen inschrijven. Nou, dat kan! Met het onderdeel Agenda/Planner kun je eenvoudig dagen en tijdsblokken vaststellen waarop geïnteresseerden zich kunnen inschrijven.

Bijvoorbeeld voor een Open Huis. Stel dat er op 25 juni tijdsblokken zijn van 12:00-13:00 uur, 13:00-14:00 uur en 14:00-15:00 uur; geïnteresseerden kunnen zich dan voor één van deze tijdsblokken inschrijven. Als een tijdsblok vol is, bijvoorbeeld bij 30 inschrijvingen, wordt dat tijdsblok gesloten. Komt er een plek vrij, dan kan dit tijdsblok opnieuw geselecteerd worden tot het weer vol is. Daarnaast kun je events inplannen waar men zich niet op kan inschrijven, zoals de start verkoop op 1 juli. Deze datum verschijnt dan als 'komende activiteit' in de klantkaart.

We leggen beide soorten events uit en beginnen met een event waar men zich voor moet aanmelden.

Agenda / planner

Als je dit onderdeel opent zie je een scherm zoals de afbeelding hiernaast.In dit voorbeeld heb ik al een aantal events gemaakt. We lopen even de invulvelden langs:

Middels de groene button kun je een nieuw event maken. Hieronder leggen we je precies uit hoe je dat doet.

Daaronder kun je bij Instellingen zelf de tekst plaatsen die je wilt in het account van de aanmelder.
We hebben de volgende invulvelden:
- Formulier header: hier vul je de tekst in die bovenaan verschijnt in het klantaccount. In mijn voorbeeld: 'Aanmelden Events'
- Formulier omschrijving: hier kun je een korte omschrijving plaatsen die aangeeft wat je daaronder kunt zien. In mijn voorbeeld: 'Hieronder kun je je aanmelden voor de volgende events:'
- Geplande items header: Dit is de header die bovenaan de geplande items verschijnt. Geplande items zijn events die al vast staan of waar de aanmelder zich voor heeft aangemeld. In mijn voorbeeld: 'Geplande Events'
- Geplande items omschrijving: Hier geef je een korte omschrijving indien gewenst als je meer uitleg wilt geven over de reeds geplande items. In mijn voorbeeld: 'Hieronder vind je een overzicht van de geplande Events voor het project en je eventuele persoonlijke afspraken.'

Event maken waar men zich voor kan aanmelden

Zoals gezegd hebben we twee soorten events die je kunt maken. Een event waarvoor men zich kan aanmelden en een event die je alleen wilt melden en waarvoor men zich niet hoeft aan te melden. Hieronder leggen we eerst uit hoe je een event maakt waarvoor men zich moet aanmelden.

Stap 1

Aanmelden voor Event

Klik op de groene button. Je ziet een invulkolom met de volgende items:

Titel: dit is de naam van het event
Omschrijving: geef hier een korte omschrijving
Condities: Net zoals bij Vragenlijsten bepaal je hier de zichtbaarheid bij je aanmelders.
Tags: hier geef je aan of de aanmelder een tag moet krijgen als hij/zij heeft gereageerd (let op: dit is een andere tag dan de tag die je kunt geven bij een tijdsvak).
Inschrijven toestaan: kies hier voor ja. Je wilt immers dat men zich voor een bepaald tijdsvak wilt aanmelden.
Vraag bij tijdsblokken: hier geef je aan welke omschrijving/tekst je voor deze tijdsblokken wilt hebben
Tijdsblokken: hier geef je de mogelijke tijdsblokken op. Ook hier kun je een tag geven. Die tag wordt geplaatst bij het geven van dat antwoord (tijdsblok).

In de afbeelding hiernaast is goed te zien wat is ingevuld en hoe de tekst dan in het klantaccount getoond wordt.

Stap 2

Bevestigingsmail opmaken

Als je verder naar beenden scrollt zie je dat je daar de bevestigingsmail kunt opmaken.

In dit voorbeeld zie je precies wat er is ingevuld, en hoe de aanmelder dit bevestigd krijgt via zijn/haar mailadres. Vergeet niet de verwijsvelden te gebruiken. Deze staan in lichte tekst onder de velden waar je de tekst kunt invullen.

Stap 3

Zien wie zich heeft aangemeld

In het overzicht van alle events zie je nu dat dit Open Huis event is aangemaakt en dat er zich reeds 1 persoon heeft aangemeld. Als je wilt zien per tijdsvak wie zich heeft aangemeld dan klik je eerst op het event en ga dan naar het tabblad Interactie overzicht (zie inzet).

Ook is per aanmelder in de klantkaart te zien of hij/zij een geplande afspraak heeft staan. Dit kun je in het hoofdscherm van de klantkaart helemaal rechtsonderaan vinden.

Overzicht bevestiging in klantaccount

Als de aanmelder een tijdsblok heeft gekozen dan ziet het er zo uit in het account van de aanmelder. De Aanmelder kan uiteraard het tijdstip nog aanpassen indien een ander blok nog niet vol is.

Event maken zonder aanmeldingen

Hieronder leggen we je uit hoe je een event maakt waarvoor men zich niet hoeft aan te melden. Dat kan bijvoorbeeld zijn dat je de voortgangsfases alvast kenbaar wilt maken. Die verschijnen dan ook in het klantaccount van de aanmelder. Bijvoorbeeld: start verkoop: 24 juli a.s. !

Stap 1

Event zonder inschrijven aanmaken

Zoals je op de afbeelding hiernaast ziet is het aanmaken van een Event waarvoor men zich niet hoeft aan te melden bijna hetzelfde. Bij het onderdeel Inschrijven toestaan klik je in dit geval op nee. Er verschijnt dan daaronder een ander gedeelte war je precies kunt aangeven wanneer dat Event start en eventueel ook stopt. Ook de locatie kun je hier aangeven.

Overzicht Event in klantaccount

Zoals je op de afbeelding hiernaast ziet, krijgt de aanmelder te zien dat er een Pre-Sale is gepland. Men kan zich hier niet voor aanmelden. Zo kun je dus ook belangrijke momenten van je project in dit onderdeel kenbaar maken.