Aanmelders & Interactie

Agenda / Planner

Wie komen er allemaal op een Open Huis?

Het is nuttig om precies te weten wie er op een Open Huis of ander event komt. Of misschien wil je wel regelen dat er maar een maximaal aantal mensen zich kunnen inschrijven voor een bepaald event. Nou, dat kan! Met het onderdeel 'Agenda/Planner' kun je eenvoudig dagen en tijdsblokken vaststellen waarop geïnteresseerden zich kunnen inschrijven.

Bijvoorbeeld voor een Open Huis. Stel dat er op 25 juni tijdsblokken zijn van 12:00-13:00 uur, 13:00-14:00 uur en 14:00-15:00 uur; geïnteresseerden kunnen zich dan voor één van deze tijdsblokken inschrijven. Als een tijdsblok vol is, bijvoorbeeld bij 30 inschrijvingen, wordt dat tijdsblok gesloten. Komt er een plek vrij, dan kan dit tijdsblok opnieuw geselecteerd worden tot het weer vol is. Daarnaast kun je events inplannen waar men zich niet op kan inschrijven, zoals de start verkoop op 1 juli. Deze datum verschijnt dan als 'Komende activiteit' in de klantkaart.

We leggen beide soorten events uit en beginnen met een event waar men zich voor moet aanmelden.

Agenda / Planner

Als je dit onderdeel opent, zie je een scherm zoals de afbeelding hiernaast. In dit voorbeeld zijn al een aantal events gemaakt. Onder de aangemaakte events kun je een aantal instellingen vastleggen.

We hebben de volgende invulvelden:
- Formulier header: hier vul je de tekst in die bovenaan verschijnt in het klantaccount. In het voorbeeld: 'Aanmelden Events'
- Formulier omschrijving: hier kun je een korte omschrijving plaatsen die aangeeft wat je daaronder kunt zien. In het voorbeeld: 'Hieronder kun je je aanmelden voor de volgende events:'
- Geplande items header: Dit is de header die bovenaan de geplande items verschijnt. Geplande items zijn events die al vast staan of waar de aanmelder zich voor heeft aangemeld. In het voorbeeld: 'Geplande Events'
- Geplande items omschrijving: Hier geef je een korte omschrijving als je meer uitleg wilt geven over de reeds geplande items. In het voorbeeld: 'Hieronder vind je een overzicht van de geplande Events voor het project en je eventuele persoonlijke afspraken.'

Event maken waar men zich voor kan aanmelden

Zoals gezegd hebben we twee soorten events die je kunt maken. Een event waarvoor men zich kan aanmelden en een event dat je alleen wilt melden en waarvoor men zich niet hoeft aan te melden. Hieronder leggen we eerst uit hoe je een event maakt waarvoor men zich moet aanmelden.

Stap 1

Aanmelden voor Event

Klik op de groene button. Je ziet een invulkolom met de volgende items:

Titel: dit is de naam van het event.
Omschrijving: geef hier een korte omschrijving.
Condities: Hier bepaal je de zichtbaarheid van dit event. Dit leggen we hieronder even apart uit.
Actief: Hier bepaal je of dit event 'live' moet staan. Let op: als de datum van het event in het verleden ligt, wordt het event niet getoond!
Inschrijven toestaan: kies hier voor ja. Je wilt immers dat men zich voor een bepaald tijdsvak wilt aanmelden.
Vraag bij tijdsblokken: hier geef je aan welke omschrijving/tekst je voor deze tijdsblokken wilt hebben.
Tijdsblokken: hier geef je de mogelijke tijdsblokken op. Ook hier kun je een tag geven. Die tag wordt geplaatst bij het geven van dat antwoord (tijdsblok).

In de afbeelding hiernaast is goed te zien wat is ingevuld en hoe de tekst dan in het klantaccount getoond wordt.

Bepaal zelf wie het gemaakte event mag zien!

Condities

Je kunt een event maken en zelf bepalen wie dit event mag zien. Zo kun je bijvoorbeeld een bijeenkomst organiseren voor alleen de kopers. In dat geval selecteer je bij het onderdeel 'Bouwnummerstatus' de status 'Verkocht' en/of 'Verkocht onder voorbehoud'. Of misschien wil je wel alleen een event maken waar mensen mogen komen die als omwonende geïnteresseerd zijn. Als je die vraag hebt gesteld bij het inschrijven en een automatische tag hebt toegevoegd aan het antwoord, dan kun je hier die tag selecteren.

Inschrijver statussen: Hier kun je aangeven of dit event alleen zichtbaar moet zijn voor klanten die een bepaalde inschrijverstatus hebben.
Inschrijver/bouwnummer status operator: Hier bepaal je of de klant een combinatie moet hebben tussen een 'Inschrijverstatus' en/of een 'Bouwnummerstatus'.
Bouwnummerstatus: Geef hier de bouwnummerstatussen op indien dit event alleen zichtbaar moet zijn voor klanten die met een bepaalde status aan een bouwnummer hangen. Bijvoorbeeld de status 'Verkocht'. In dat geval zien alleen de kopers die gekoppeld zijn aan een bouwnnummer met de status 'Verkocht' dit event.
Inschrijver status en Tags: Hier bepaal je of de klant een combinatie van zowel de 'Inschrijverstatus' als een tag moet hebben.
Tags: Hier bepaal je of de klant aan bepaalde tags moet voldoen. Bijvoorbeeld iedereen met de tag '40-50 jaar' mag dit event zien.
Tags operator: Ook hier is het mogelijk om te bepalen of de kant 1 van de opgegeven tags moet hebben of ALLE tags.

Als iedereen dit event mag zien, dan hoef je hier uiteraard niets in te vullen.
Belangrijk: zodra de datum van het event in het verleden ligt, is deze niet meer toonbaar in het klantaccount. Je hoeft dus niet bang te zijn dat er 'oude' events in het klantaccount blijven staan.

Stap 2

Bevestigingsmail opmaken

Als je verder naar beenden scrolt, zie je dat je daar de bevestigingsmail kunt opmaken.

In dit voorbeeld zie je precies wat er is ingevuld en hoe de aanmelder dit bevestigd krijgt via zijn/haar mailadres. Vergeet niet de verwijsvelden te gebruiken. Deze staan in lichte tekst onder de velden waar je de tekst kunt invullen.

Stap 3

Zien wie zich heeft aangemeld

In het overzicht van alle events zie je nu dat dit Open Huis event is aangemaakt en dat er zich al1 persoon heeft aangemeld. Als je wilt zien per tijdsvak wie zich heeft aangemeld, dan klik je eerst op het event en ga dan naar het tabblad 'Interactie overzicht' (zie inzet).

Ook is per aanmelder in de klantkaart te zien of hij/zij een geplande afspraak heeft staan. Dit kun je in het hoofdscherm van de klantkaart helemaal rechts onderaan vinden.

Overzicht bevestiging in klantaccount

Als de aanmelder een tijdsblok heeft gekozen, dan ziet het er zo uit in het account van de aanmelder. De aanmelder kan uiteraard het tijdstip nog aanpassen indien een ander blok nog niet vol is.

Event maken zonder aanmeldingen

Hieronder leggen we je uit hoe je een event maakt waarvoor men zich niet hoeft aan te melden. Bijvoorbeeld om de voortgangsfases alvast kenbaar te maken. Die verschijnen dan ook in het klantaccount van de aanmelder. Bijvoorbeeld: start verkoop: 24 juli a.s. !

Stap 1

Event zonder inschrijven aanmaken

Zoals je op de afbeelding hiernaast ziet, is het aanmaken van een event waarvoor men zich niet hoeft aan te melden bijna hetzelfde. Bij het onderdeel 'Inschrijven toestaan' klik je in dit geval op 'nee'. Er verschijnt dan daaronder een ander gedeelte waar je precies kunt aangeven wanneer het event start en eventueel ook stopt. Ook de locatie kun je hier aangeven.

Overzicht event in klantaccount

Zoals je op de afbeelding hiernaast ziet, krijgt de aanmelder te zien dat er een Pre-Sale is gepland. Men kan zich hier niet voor aanmelden. Zo kun je dus ook belangrijke momenten van je project in dit onderdeel kenbaar maken.