Een eerste overzicht
Aanmeldingen
- Status: de status van de aanmelder. Deze wordt standaard op 'nog niet gecheckt' gezet.
- Tag: als je gebruik maakt van 'Tags', kun je je aanmelders op geplaatste tags filteren.
- Woninginteresse:Hier kun je bouwnummers selecteren waarop je vervolgens alleen de aanmelders ziet die dat bouwnummer in zijn/haar favorieten heeft staan.
- Interesses: als je op deze button klikt, zie je iedereen die in de Interessefase de voorkeur voor een bouwnummer heeft doorgegeven.
- Pre-Sale: hier krijg je een overzicht van alle aanmelders die in de Pre-Sale fase zijn aangemeld, of ingelogd (voor meer uitleg hierover, zie je volgende blok).
- Verkoop: hier krijg je een overzicht van alle aanmelders die in de Verkoop fase zijn aangemeld, of ingelogd (voor meer uitleg hierover, zie je volgende blok).
- Bouwnummer status: hier kun je voor een status kiezen waardoor je vervolgens alle aanmelders ziet die op dat moment gekoppeld zijn aan een bouwnummer met de gekozen status.
- Nieuwsbrief: hier kun je uit alle nieuwsbrieven kiezen die voor dit project zijn opgemaakt. Vervolgens zie je de aanmelders die de gekozen nieuwsbrief hebben ontvangen.
Handig selecteren van aanmelders
Selecties maken
Het is mogelijk om uit alle aanmeldingen een selectie te maken van ingestelde Tags, een bepaalde status, deelname aan een voortgangsfases, gekoppeld aan een bouwnummer of een bepaalde nieuwsbrief hebben ontvangen. Bij de voortgangsfases heb je de keuze uit de volgende subgroepen:
Bevestigd
Alle ingeschrevenen die in deze fase de woningvoorkeuren hebben doorgegeven EN bevestigd.
Niet bevestigd
Alle ingeschrevenen die woningvoorkeuren hebben doorgegeven of aangepast in deze voortgangsfase, maar met NEE hebben bevestigd.
Onbeantwoord
Alle ingeschrevenen die in deze voortgangsfase niets hebben gedaan of alleen een voorkeur voor bouwnummer hebben doorgegeven zonder de vraag met ja of nee te beantwoorden.
Alles
Alle geïnteresseerden zoals hierboven omschreven bij elkaar opgeteld.
Heb je je keuze gemaakt? Dan kun je deze personen selecteren door het vakje voor de naam aan te klikken. Op het moment van selecteren, verschijnt onderin het beeld een 'actiebalk', waaruit je een aantal acties kunt kiezen.
Alle gegevens van de aanmelder
Klantkaart
Als je op een klantnaam klikt, kom je in de klantkaart. Hier staan alle gegevens van die klant. Zo zie je het mailadres, het adres en eventuele telefoonnummer. Ook zie je hier welke bouwnummers die klant heeft gekozen als zijn/haar favoriete top 5! Je ziet op welke datum de klant dat heeft doorgegeven, je ziet de status van dat bouwnummer en hoeveel mensen er totaal op dat bouwnummer hebben gestemd. Mocht het bouwnummer niet meer vrij zijn, dan zie je ook aan wie dat bouwnummer is toegewezen en een eventuele 2e reservekandidaat.
Daaronder zie je de bijbehorende gegevens, zoals inkomen en bestanden die de klant heeft geüpload. Daaronder zie je de antwoorden die deze klant heeft gegeven op je extra mogelijke antwoorden.
Aan de linkerkant kun je een bouwnummer toewijzen aan deze klant en de status van dat bouwnummer bepalen. Vergeet niet op 'Opslaan' te klikken. Let op: de status van het bouwnummer wordt direct op de website aangepast.
De status van de klant kun je hier aanpassen. Wel zo handig als je straks gebruik wilt maken van het filter 'Status' in het overzicht. Zo kun je bijvoorbeeld iedereen met de status 'Voldoet, nog niet toegewezen' selecteren en een nieuwsbrief sturen.
Ook is het mogelijk om in de klantkaart een tag te koppelen.
Meer informatie klantkaart
Extra antwoorden vragenlijst
Zoals je ziet, is er in de klantkaart ook een overzicht van 'extra antwoorden vragenlijst'. Hier zie je de vragen en antwoorden terug van de vragenlijst die je online hebt staan. Je ziet hier precies welke antwoorden deze klant heeft gegeven op je vragen. Heeft de aanmelder deze niet ingevuld en wil je dit samen met de aanmelder doen? Dan kun je de antwoorden aanklikken die de aanmelder aan je doorgeeft.
Vergeet niet op opslaan te klikken.
Communiceer met je geïnteresseerden!
Nieuwsbrieven
In het tabblad 'Nieuwsbrieven' zie je welke nieuwsbrieven deze klant heeft gekregen en wanneer deze verstuurd zijn. Je hebt hier de mogelijkheid om de nieuwsbrief opnieuw te versturen maar ook om deze klant een nieuwe opgemaakt nieuwsbrief te versturen.
Voor meer uitleg over 'Nieuwsbrieven', zie het onderdeel verderop in deze handleiding.
een persoonlijk bericht naar 1 aanmelder
Berichten
Ook is het mogelijk om in het tabblad 'Berichten' een bericht te sturen naar deze aanmelder. Je maakt een onderwerp en je typt het bericht in het grote vak. Als je op 'Opslaan' klikt, wordt het bericht verstuurd.
Let op! Je moet wel een specifiek afzender mailadres ingevuld hebben. Bijvoorbeeld info@projectnaam.nl. Is dit nog niet gedaan, neem dan contact op met support@hartjewonen.nl en wij zorgen dat dit mailadres aan je project wordt toegevoegd.
De aanmelder krijgt dan de mail met als afzender het project mailadres. De aanmelder kan nu ook reageren. De reacties van de klant komen in de mailbox van je projectmail en NIET in dit overzicht.