De klantreis

Het account van de klant

Overzicht klantaccount

Op de afbeelding hiernaast zie je precies hoe een account van een klant er uit ziet. We lopen even alles langs.
Aan de linkerkant zie je een soort van menu-structuur. Daar kan men kiezen voor verschillende onderdelen die meer informatie geven. We zitten nu in Overzicht. Dit is een soort dashboard voor de klant. Hij kan hier zien of er nieuwsbrieven of berichten van de makelaar naar hem zijn gestuurd, welke woningen hij heeft geselecteerd, of hij het project zou aanbevelen enz. De aanbeveling komt weer terug in je Project Dashboard.

Indien je nog geen bouwnummers hebt opgevoerd, of je kunt nog geen bouwnummers doorgeven als favoriet, dan verschijnt er een melding dat dit nog niet mogelijk is. Zet je het selecteren van een bouwnummer aan, dan wordt dat automatisch aangepast.

Mijn woningen

Indien de geïnteresseerde op Mijn woningen klikt en nog geen voorkeuren heeft doorgegeven, dan ziet hij het scherm zoals hiernaast in beeld. Hier kan hij op de button klikken om de selectie door te geven. In de inzet linksonder zie je dat die button direct leidt naar de woningenlijst. Hier maakt men de selectie. Bij het opslaan wordt de selectie opgeslagen in het account. De geïnteresseerde ontvangt een bevestigingsmail hiervan.

De bevestigingsmails van de woningen maak je op bij het onderdeel Fases!!

Heeft de geïnteresseerde wel voorkeuren doorgegeven, dan ziet hij hier het overzicht daarvan. De geïnteresseerde kan in dit onderdeel ook zijn voorkeuren aanpassen.

Mijn vragenlijsten

In dit onderdeel kan de geïnteresseerde zien welke vragenlijsten er zijn. Wanneer hij op invullen klikt opent de vragenlijst en kan hij deze invullen. Hier ziet hij dus alleen de vragenlijsten die live staan en waar hij toegang tot heeft. Het is namelijk mogelijk in het platform om vragenlijsten wel of niet zichtbaar te laten zijn voor een bepaalde groep inschrijvers. Meer weten hierover? Klik op de button!

Meer over Vragenlijsten

Mijn berichten

In dit onderdeel ziet de geïnteresseerde een overzicht van alle berichten die per mail naar hem zijn verstuurd. Dat zijn berichten die via de module Nieuwsbrieven zijn verstuurd zijn via Hartje Wonen. De geïnteresseerde kan op een nieuwsbrief titel klikken, waardoor de nieuwsbrief zich opent.

Let op: nieuwsbrieven die via de koppeling met Mailchimp zijn verstuurd worden hier NIET weergegeven.

Wellicht onnodig om nog te melden: het opmaken van een nieuwsbrief in de module Nieuwsbrieven heeft niet tot gevolg dat deze in de klantaccounts te zien zijn. Pas als deze verstuurd zijn naar de klant.

Meer over het versturen van nieuwsbrieven.

TIP

Tip: pas je de nieuwsbrief aan in de module Nieuwsbrieven van Hartje Wonen, dan wordt de nieuwsbrief die in het account staat ook aangepast.
Dat geldt ook als je een nieuwsbrief verwijderd. Deze wordt dan ook verwijderd uit het klantaccount.

Mijn bestanden

In dit onderdeel heeft de klant een overzicht van al zijn bestanden die hij heeft geüpload bij de vragenlijsten. De klant kan er dus ook voor kiezen om direct naar dit onderdeel te gaan om daar de gevraagde bestanden te uploaden.
Zoals je ziet kan de klant hier ook bestanden uploaden waar niet om gevraagd is in een vragenlijst. Wellicht wil de klant iets uploaden om te laten zien, dan kan de klant dat hier doen. In de ADMIN kant zie je het geüploade bestand dan terugkomen in de klantkaart bij het tabblad 'Bestanden".

In het voorbeeld hiernaast zie je dat er ook een concept koopovereenkomst is geüpload voor deze klant. Dat kun je doen bij het maken van het contract. Onderaan kun je daar aangeven of het contract in het klantaccount moet verschijnen. Dan ziet de klant het hier terug.

Mijn agenda/afspraken

In dit onderdeel ziet de klant alle gemaakte afspraken die middels de Agenda/planner zijn gemaakt. Op het voorbeeld hiernaast zie je dat in dit geval de klant nog moet opgeven of hij aanwezig is op het Open Huis. Dat is een afspraak waarvoor men zich kan aanmelden. Daaronder zie je staan dt de start verkoop plaatsvindt online op 21 oktober. Dat is een afspraak die gemaakt is zonder dat men zich hoeft aan te melden. Hoe je deze afspraken maakt hebben we uitvoerig uitgelegd in het onderdeel Agenda/planner

Meer over Agenda/planner

Account verwijderen

Op het moment dat een geïnteresseerde zijn account wil verwijderen, wil je uiteraard graag weten waarom dat is. Zoals je in de afbeelding hiernaast ziet, kan de geïnteresseerde een reden kiezen. Deze reden wordt opgeslagen. Vervolgens ontvangt de geïnteresseerde een mail met de bevestiging dat zijn account is verwijderd. deze mail is zelf samen te stellen bij het onderdeel Profielpagina & Verificatie.

De reden van geen interesse meer wordt in je project dashboard opgeslagen bij het onderdeel Klantinzichten.