antwoord toevoegen
Stap 1
Als je op de groene button hebt geklikt, kom je in de opmaak van een mogelijk antwoord. Om te beginnen heb je de keuze uit een aantal type vragen. Die bepalen straks de werking van het geven van een antwoord. Welke typen dit zijn leggen we hieronder uit.
Belangrijk: probeer geen dubbele mogelijke antwoorden te maken. Elk mogelijk antwoord wordt getoond in de het klantaccount. Ook antwoorden die je niet hebt gekoppeld aan een vraag. Dat betekent dat indien je meerdere ongebruikte antwoorden hebt, je dus ook een onoverzichtelijk beeld in de klantkaart hebt.
Keuze uit veel soorten antwoorden
- Lijst van checkboxen: deze kun je gebruiken als je wilt dat de geïnteresseerde meerdere antwoorden kan selecteren,
- Bedragen: dit attribuut gebruik je als het antwoord een bedrag is. Bijvoorbeeld als je wilt vragen wat het budget is voor de aanschaf van een woning,
- Datum: dit attribuut selecteer je als het antwoord een datum moet zijn,
- Getal: dit attribuut selecteer je als het antwoord een getal is,
- Radio knoppen: dit attribuut is bijna gelijk aan 'Lijst van checkboxen', echter kun je als geïnteresseerde slechts 1 antwoord uit de meerkeuze geven.
- Selecteer veld: dit attribuut geeft de mogelijke antwoorden weer in een soort van draaimolen waaruit de geïnteresseerde het antwoord kan selecteren,
- Tekst: dit attribuut kan gebruikt worden als de geïnteresseerde zelf een tekst kan toevoegen. Let op: ruimte is beperkt,
- Groot tekstveld: zelfde als 'tekstveld', echter kan men hier meer karakters in kwijt,
- Uploadveld: dit attribuut gebruik je als je wilt dat de geïnteresseerde een document moet uploaden (alleen pdf met een max. grootte van 5 mb),
- Tekenveld: dit attribuut gebruik je als je wilt dat de klant een handtekening kan plaatsen in de vragenlijst.
Antwoord vullen
In dit voorbeeld hebben we gekozen voor een 'Lijst met checkboxen'.
We vullen bij 'Titel' de vraag in waar we straks dit antwoord aan moeten koppelen. Deze 'Titel' wordt exact weergegeven in de 'Analyse'. De titel mag korter zijn dan de uiteindelijke vraag die de geïnteresseerde ziet.
Voorbeeld: de vraag aan de geïnteresseerde is: Naar welk woningtype gaat je voorkeur uit? Dan kan de titel uiteraard hetzelfde zijn, maar bijvoorbeeld ook: Voorkeur woningtype.
Bij 'Opties' kunnen we dus alle mogelijke antwoorden opgeven die de geïnteresseerde straks kan kiezen. Onder het kopje 'Naam' vullen we het exacte antwoord in dat de klant ook in de vragenlijst ziet.
Bij 'Interne naam' is het mogelijk, indien je een heel lang antwoord hebt, om deze te verkorten. Wat je hier invult zie je straks in de 'Analyse' weer als verkorte naam.
Zie het volgende blok voor het vervolg.
vervolg 'antwoord vullen'
Achter elk 'antwoord' kunnen we een 'Tag' plaatsen. Die tag wordt dan automatisch geplaatst als iemand voor dat antwoord kiest.
Aan de rechterkant zie je dat je ook afbeeldingen kunt uploaden bij dit antwoord.
- Afbeeldingen radio/checkboxen: hier kun je een afbeelding uploaden die getoond wordt bij het antwoord in de vragenlijst.
- Afbeelding getoond bij 'Dynamic Profiling' in blok: Hier kun je de afbeelding uploaden die getoond moet worden in een blok in het onderdeel 'Dynamic Profiling'.
- Afbeelding getoond bij 'Dynamic Profiling' in tab: Hier kun je de afbeelding uploaden die getoond moet worden bij een tabblad in het onderdeel 'Dynamic Profiling'.
Helemaal onderaan kunnen we voor dit antwoord een zogenaamd 'Verwijsveld' maken. Dat veld kun je gebruiken in het onderdeel 'Overeenkomsten'. Meer informatie daarover vind je bij het onderdeel 'Overeenkomsten'.
Als we alle mogelijke antwoorden hebben ingevuld, kunnen we op de 'Opslaan' knop klikken en is je 'Antwoord' gemaakt.
Tip!
Als je een vragenlijst wilt opstellen om je doelgroep te leren kennen, is het gebruik van 'Tags' zeker aan te raden. In het onderdeel 'Dynamic Pricing' zie je straks als men de voorkeuren heeft doorgegeven, ook een overzicht van de tags. Zo zie je in 1 oogopslag wie de doelgroep is die zijn/haar voorkeuren doorgeeft.
meer info over Dynamic PricingUpload klant mee laten tellen in Aanmeldingen?
Als je een 'Upload'-antwoord hebt aangemaakt (bijvoorbeeld dat men een kopie van de werkgeversverklaring kan uploaden), dan kun je bij dit specifieke antwoord aangeven of je deze upload wilt mee laten tellen bij het totaal aantal downloads die getoond worden bij de 'Aanmeldingen'.
Bij 'Aanmeldingen' kun je dan voor de kolom Uploads kiezen bij 'Kolommen selecteren'. Je ziet dan precies bij elke aanmelder hoeveel uploads deze aanmelder heeft gedaan van de totaal gevraagde uploads.
Gemaakte antwoorden ook zichtbaar in klantaccount
Zoals we bij Stap 1 hebben aangegeven, worden hier alle aangemaakte 'mogelijke antwoorden' weergegeven. Voor elke klant kun je zien welke antwoorden zij hebben gekozen. Let op: de vraag uit de vragenlijst wordt hier niet getoond, maar de titel van het 'mogelijke antwoord' wordt weergegeven. Ook niet-gebruikte 'mogelijke antwoorden' worden hier vermeld. Dit onderstreept het belang van een goed georganiseerde en duidelijke lijst met mogelijke antwoorden.