Verzendopties Nieuwsbrieven

Automatisch naar nieuwe inschrijvers

Standaard nieuwsbrieven met info versturen?

Automatisch verzenden nieuwe inschrijver

Bij het onderdeel 'Automatisch verzenden nieuwe inschrijver' kun je ervoor kiezen om deze nieuwsbrief alleen te laten versturen naar nieuwe inschrijvers. Dat kan bijvoorbeeld handig zijn als je in de Pre-Salefase zit met je project en je nieuwe inschrijvers wilt laten weten dat deze nog tot een bepaalde datum loopt.

Je geeft dan hier aan na hoeveel uur deze nieuwsbrief verstuurd moet worden naar elke nieuwe inschrijver. Wil je bijvoorbeeld dat elke nieuwe inschrijver na 2 uur deze nieuwsbrief krijgt, dan vul je hier 2 in.

Let op: vul je hier '0' in, dan wordt deze nieuwsbrief dus direct naar elke nieuwe inschrijver verstuurd!

Bij 'Automatisch versturen tot' kun je een einddatum opgeven tot wanneer deze actie uitgevoerd moet worden. Bijvoorbeeld als de Per-Salefase tot 2 juni loopt, dan selecteer je die datum hier. Na die datum wordt deze nieuwsbrief niet meer automatisch verstuurd.

Bijlagen aan je nieuwsbrief toevoegen

Je kunt ook een bijlage (PDF) toevoegen aan je nieuwsbrief. Handig als je bijvoorbeeld wilt dat elke nieuwe inschrijver automatisch een nieuwsbrief ontvangt met actuele info van het project (stand van zaken) en de planning en daarbij wellicht een plattegrond of een prijslijst.

Ga hiervoor naar het onderdeel 'Downloads' dat je kunt vinden bij 'Woninginformatie'. Upload hier de pdf (max 5 MB) en klik bij het onderdeel nieuwsbrieven op het potloodje. Je kunt dan de nieuwsbrief selecteren waar dit bestand aan toegevoegd moet worden.

In het klantaccount wordt de bijlage netjes bovenaan de nieuwsbrief getoond.

Wist je dat?

Automatisch in juiste taal versturen

Wist je dat, indien je gebruik maakt van onze meertaligheid, het systeem zelf de juiste taal naar de juiste aanmelder verstuurt? Dus heb je Nederlands als hoofdtaal maar Engels en Duits als subtaal? Dan kun je de nieuwsbrief bij de opmaak ook opmaken in het Engels en Duits. Op het moment van versturen weet het systeem welke aanmelder in welke taal is ingeschreven en zorgt er dan voor dat deze inschrijver de juiste nieuwsbrief in de juiste taal ontvangt. Daar hoef je zelf verder helemaal niets voor te doen!

Overzicht nieuwsbrieven

Nu we de nieuwsbrief hebben opgemaakt en verstuurd, zie je direct in het overzicht aan hoeveel personen deze is verstuurd en hoeveel personen deze mail hebben ontvangen en geopend.

hoeveel verstuurd en ontvangen?

Interactie per nieuwsbrief

Als je de nieuwsbrief weer opent, dan zie je op het tweede tabblad 'Interactie overzicht' staan. Hier kun je per nieuwsbrief precies zien aan wie deze is verstuurd, geopend, enz. Ook kun je hier gebruik maken van de zoekbalken als je een bepaald persoon wilt zoeken en zien of deze persoon al de nieuwsbrief geopend heeft.

hoe ziet dit eruit in het klantaccount?

Klantaccount

Alle nieuwsbrieven die de klant heeft ontvangen zien zij terug in hun eigen persoonlijke account. In het 'Overzicht' staan de laatste 5 verstuurde nieuwsbrieven. In het onderdeel 'Mijn berichten' staan alle ontvangen nieuwsbrieven. Hier ziet de klant uiteraard alleen de nieuwsbrieven die naar hem/haar zijn verstuurd.

Handig
Als de nieuwsbrief is verstuurd, dan is het nog mogelijk om de nieuwsbrief aan te passen in het platform. De online versie (die in het klantaccount staat) wordt dan ook aangepast aan de nieuwste versie. Verwijder je een nieuwsbrief? Dan wordt deze ook verwijderd in het klantaccount.