Verzendopties nieuwsbrieven

Nieuwsbrief marketing automation

Nieuwsbrief versturen na actie aanmelder of ADMIN?

Marketing automation

Kies bij 'Marketing automation' voor 'Ja' en laat de nieuwsbrief automatisch versturen wanneer een inschrijver een 'Tag' heeft ontvangen (bijvoorbeeld door het beantwoorden van een vraag in de vragenlijst waar een tag aan gekoppeld is), of doordat de inschrijver wordt gekoppeld aan een bouwnummer met een bouwnummerstatus.

Je stelt zelf in hoeveel uur na het ontvangen van een bepaalde tag of status deze nieuwsbrief wordt verzonden. Ideaal voor het automatisch informeren van inschrijvers op basis van hun interacties of status.

Je kunt hier eenvoudig aangeven wie de nieuwsbrief moet ontvangen en ook wie je wilt uitsluiten.

Let op: de tags bij 'Uitsluiten' overschrijven de andere criteria!

Stel je marketing automation in

De opties die je hebt

Je kunt in Hartje Wonen op basis van de volgende opties bepalen wanneer en naar wie de nieuwsbrief automatisch gestuurd moet worden:

Automatisch versturen: Vul hier het aantal uur in nadat de nieuwsbrief automatisch wordt verstuurd naar de geselecteerde ontvangers. Zet je hier '0' neer, dan duurt het alsnog een half uur voordat de nieuwsbrief verstuurd wordt. Dit geeft je nog wat hersteltijd wanneer je hem per ongeluk op '0' hebt gezet en dit niet de bedoeling was.
Automatisch versturen tot: De einddatum voor het automatisch versturen van de nieuwsbrief. Het invullen van een datum is niet verplicht.
Tags: Inschrijvers met de tags die je hier invult krijgen de nieuwsbrief.
Statussen/Bouwnummerstatus: Inschrijvers met deze (bouwnummer)status krijgen de nieuwsbrief.
Uitsluiten/Tags: Selecteer hier de tags waarvan de bijbehorende inschrijvers deze nieuwsbrief NIET moeten ontvangen.
Let op: de tags bij 'Uitsluiten' overschrijven de andere criteria!

Bijlagen aan je nieuwsbrief toevoegen

Je kunt ook een bijlage (PDF) toevoegen aan je nieuwsbrief. Handig als je bijvoorbeeld wilt dat elke nieuwe inschrijver automatisch een nieuwsbrief ontvangt met actuele info van het project (stand van zaken) en de planning en daarbij wellicht een plattegrond of een prijslijst.

Ga hiervoor naar het onderdeel 'Downloads' dat je kunt vinden bij 'Woninginformatie'. Upload hier de pdf (max 5 MB) en klik bij het onderdeel nieuwsbrieven op het potloodje. Je kunt dan de nieuwsbrief selecteren waar dit bestand aan toegevoegd moet worden.

In het klantaccount wordt de bijlage netjes bovenaan de nieuwsbrief getoond.

Wist je dat?

Automatisch in juiste taal versturen

Wist je dat, indien je gebruik maakt van onze meertaligheid, het systeem zelf de juiste taal naar de juiste aanmelder verstuurt? Dus heb je Nederlands als hoofdtaal maar Engels en Duits als subtaal? Dan kun je de nieuwsbrief bij de opmaak ook opmaken in het Engels en Duits. Op het moment van versturen weet het systeem welke aanmelder in welke taal is ingeschreven en zorgt er dan voor dat deze inschrijver de juiste nieuwsbrief in de juiste taal ontvangt. Daar hoef je zelf verder helemaal niets voor te doen!

Overzicht nieuwsbrieven

Nu we de nieuwsbrief hebben opgemaakt en verstuurd, zie je direct in het overzicht aan hoeveel personen deze is verstuurd en hoeveel personen deze mail hebben ontvangen en geopend.

hoeveel verstuurd en ontvangen?

Interactie per nieuwsbrief

Als je de nieuwsbrief weer opent, dan zie je op het tweede tabblad 'Interactie overzicht' staan. Hier kun je per nieuwsbrief precies zien aan wie deze is verstuurd, geopend, enz. Ook kun je hier gebruik maken van de zoekbalken als je een bepaald persoon wilt zoeken en zien of deze persoon al de nieuwsbrief geopend heeft.

hoe ziet dit eruit in het klantaccount?

Klantaccount

Alle nieuwsbrieven die de klant heeft ontvangen zien zij terug in hun eigen persoonlijke account. In het 'Overzicht' staan de laatste 5 verstuurde nieuwsbrieven. In het onderdeel 'Mijn berichten' staan alle ontvangen nieuwsbrieven. Hier ziet de klant uiteraard alleen de nieuwsbrieven die naar hem/haar zijn verstuurd.

Handig
Als de nieuwsbrief is verstuurd, dan is het nog mogelijk om de nieuwsbrief aan te passen in het platform. De online versie (die in het klantaccount staat) wordt dan ook aangepast aan de nieuwste versie. Verwijder je een nieuwsbrief? Dan wordt deze ook verwijderd in het klantaccount.

In het klantaccount staat ook de vraag of men nieuwsbrieven wil ontvangen of niet. Indien je geen gebruik maakt van de nieuwsbrieven-module van Hartje Wonen, maar bijvoorbeeld van Mailchimp, dan kun je deze vraag uitzetten. Het antwoord op deze vraag is namelijk alleen maar gekoppeld aan onze eigen module. Dus: maak je gebruik van Mailchimp? Zet dan deze vraag uit. Dit kan bij het onderdeel 'Nieuwsbrieven'. Je ziet hier een vraag: 'Nieuwsbrief vraag tonen?'. Geef hier 'Nee' aan.