Wist je dat?
Automatisch in juiste taal versturen
Direct versturen
Als je de personen hebt aangevinkt die de nieuwsbrief moeten ontvangen, verschijnt onder in beeld een optiebalk. Hier staat ook het vak 'Nieuwsbrieven' bij. Klik je daarop, dan verschijnen alle nieuwsbrieven die je hebt opgemaakt in een lijst. Kies hier de juiste nieuwsbrief. Vervolgens wordt er een bevestiging gevraagd. Indien je deze akkoord geeft, wordt de geselecteerde nieuwsbrief direct verstuurd naar je selectie aanmelders.
Check altijd onderin de zwarte balk hoeveel mensen je geselecteerd hebt! Heb je namelijk een selectie gemaakt die in totaal 300 personen betreft en staat je hoeveelheid aanmeldingen nog op '25' (dus er worden slechts 25 personen getoond op 1 pagina), dan dien je op elke pagina de aanmelders te selecteren. Je kunt dit oplossen door het aantal '25' aan te passen naar '1000'. Wellicht heb je dan alle geselecteerden op 1 pagina, die je dan in 1 klik kunt selecteren.
Overzicht nieuwsbrieven
Als de nieuwsbrief is verstuurd, zie je in het overzicht aan hoeveel personen deze is verstuurd en hoeveel personen deze mail hebben ontvangen en geopend.
Let op: dit kan enige tijd duren. Ons systeem handelt de te verzenden nieuwsbrieven in batches af. Afhankelijk van de drukte op dat moment. Wij werken met Postmark, het kan voorkomen dat de terug gekoppelde informatie niet overeenkomst met het aantal aangemaakte nieuwsbrieven. Leidend in dit geheel zijn het aantal geselceteerde mensen aan wie je de nieuwsbrief hebt verstuurd. Die krijgen ook daadwerkelijk deze nieuwsbrief.
hoeveel verstuurd en ontvangen?
Interactie per nieuwsbrief
Als je de nieuwsbrief weer opent, dan zie je op het tweede tabblad 'Interactie overzicht' staan. Hier kun je per nieuwsbrief precies zien aan wie deze is verstuurd, geopend, enz. Ook kun je hier gebruik maken van de zoekbalken als je een bepaald persoon wilt zoeken en zien of deze persoon al de nieuwsbrief geopend heeft.
hoe ziet dit eruit in het klantaccount?
Klantaccount
Alle nieuwsbrieven die de klant heeft ontvangen zien zij terug in hun eigen persoonlijke account. In het 'Overzicht' staan de laatste 5 verstuurde nieuwsbrieven. In het onderdeel 'Mijn berichten' staan alle ontvangen nieuwsbrieven. Hier ziet de klant uiteraard alleen de nieuwsbrieven die naar hem/haar zijn verstuurd.
Handig
Als de nieuwsbrief is verstuurd, dan is het nog mogelijk om de nieuwsbrief aan te passen in het platform. De online versie (die in het klantaccount staat) wordt dan ook aangepast aan de nieuwste versie. Verwijder je een nieuwsbrief? Dan wordt deze ook verwijderd in het klantaccount.