Verzendopties nieuwsbrieven

Nieuwsbrief verzenden op een bepaald tijdstip

Verstuur je nieuwsbrief op een toekomstig moment!

Nieuwsbrieven plannen

Als je de nieuwsbrief hebt opgemaakt, dan kun je er voor kiezen om deze op een toekomstig moment te versturen. Dit kan handig zijn als je ook gebruik maakt van het automatisch live zetten van een verkoopfase. In een weekend bijvoorbeeld.

Je kunt hier de datum en tijd aangeven wanneer de nieuwsbrief verstuurd moet worden. Daaronder kun je ook aangeven of deze slechts naar een bepaalde groep verstuurd moet worden.

Bijlagen aan je nieuwsbrief toevoegen

Je kunt ook een bijlage (PDF) toevoegen aan je nieuwsbrief. Handig als je bijvoorbeeld wilt dat elke nieuwe inschrijver automatisch een nieuwsbrief ontvangt met actuele info van het project (stand van zaken) en de planning en daarbij wellicht een plattegrond of een prijslijst.

Ga hiervoor naar het onderdeel 'Downloads' dat je kunt vinden bij 'Woninginformatie'. Upload hier de pdf (max 5 MB) en klik bij het onderdeel nieuwsbrieven op het potloodje. Je kunt dan de nieuwsbrief selecteren waar dit bestand aan toegevoegd moet worden.

In het klantaccount wordt de bijlage netjes bovenaan de nieuwsbrief getoond.

Wist je dat?

Automatisch in juiste taal versturen

Wist je dat, indien je gebruik maakt van onze meertaligheid, het systeem zelf de juiste taal naar de juiste aanmelder verstuurt? Dus heb je Nederlands als hoofdtaal maar Engels en Duits als subtaal? Dan kun je de nieuwsbrief bij de opmaak ook opmaken in het Engels en Duits. Op het moment van versturen weet het systeem welke aanmelder in welke taal is ingeschreven en zorgt er dan voor dat deze inschrijver de juiste nieuwsbrief in de juiste taal ontvangt. Daar hoef je zelf verder helemaal niets voor te doen!

Overzicht nieuwsbrieven

Nu we de nieuwsbrief hebben opgemaakt en verstuurd, zie je direct in het overzicht aan hoeveel personen deze is verstuurd en hoeveel personen deze mail hebben ontvangen en geopend.

hoeveel verstuurd en ontvangen?

Interactie per nieuwsbrief

Als je de nieuwsbrief weer opent, dan zie je op het tweede tabblad 'Interactie overzicht' staan. Hier kun je per nieuwsbrief precies zien aan wie deze is verstuurd, geopend, enz. Ook kun je hier gebruik maken van de zoekbalken als je een bepaald persoon wilt zoeken en zien of deze persoon al de nieuwsbrief geopend heeft.

hoe ziet dit eruit in het klantaccount?

Klantaccount

Alle nieuwsbrieven die de klant heeft ontvangen zien zij terug in hun eigen persoonlijke account. In het 'Overzicht' staan de laatste 5 verstuurde nieuwsbrieven. In het onderdeel 'Mijn berichten' staan alle ontvangen nieuwsbrieven. Hier ziet de klant uiteraard alleen de nieuwsbrieven die naar hem/haar zijn verstuurd.

Handig
Als de nieuwsbrief is verstuurd, dan is het nog mogelijk om de nieuwsbrief aan te passen in het platform. De online versie (die in het klantaccount staat) wordt dan ook aangepast aan de nieuwste versie. Verwijder je een nieuwsbrief? Dan wordt deze ook verwijderd in het klantaccount.

In het klantaccount staat ook de vraag of men nieuwsbrieven wil ontvangen of niet. Indien je geen gebruik maakt van de nieuwsbrieven-module van Hartje Wonen, maar bijvoorbeeld van Mailchimp, dan kun je deze vraag uitzetten. Het antwoord op deze vraag is namelijk alleen maar gekoppeld aan onze eigen module. Dus: maak je gebruik van Mailchimp? Zet dan deze vraag uit. Dit kan bij het onderdeel 'Nieuwsbrieven'. Je ziet hier een vraag: 'Nieuwsbrief vraag tonen?'. Geef hier 'Nee' aan.